Saturday, August 24, 2013

Ornithophora radicans

... tuntud ka kui Sigmatostalix radicans.
Üks pisikeste õitega küllaltki väike taim.

Tema lehed ei meenuta eriti orhideed, pigem rohututti. Eriti siis, kui bulbid näha ei ole. Vahepeal arvas ka mu kass, et tegemist ongi temale toodud rohelisega ja kippus seda pügama. Liigse kahju vältimiseks sai rakendatud ettevaatusabinõusid ja praegu, kui aias rohelist leidub, ei paku õnneks taimeke talle eriti huvi. Talve tulles pean ilmselt katsuma taime jälle kuskile teiste pottide vahele ära peita.
   
Minu üllatus oli suur, kui avastasin, et ta kavatseb õitsema minna. Ma olin just mõelnud, et istutan ta ümber. Jagan kaheks ja panen ühe osa semi-hüdrosse ning teise tavalisse substraati. Kuidagi tuleb ju olemine talle mugavamaks teha. Aga avastanud õitevarte alged, jäi see mõte soiku. (Sellest ajast mul mingit pilti ei ole, sest mu oskused (või ka tehnika) pole nii head, et midagi nii kribu pildile püüda.) 
Praegu taime vaadates piinab mind ikkagi ümberistutamise soov. Potis on juuri vähe. Uued juured kasvavad pigem õhus.Uued bulbid on väiksemad kui vanad. Lisaks on uued lehed kohati ka väga kortsus. Oma arust ei ole ma teda üle kastnud, kuid see kastmine on olnud küllaltki kaootiline küll. Ma lohutan ennast sellega, et kui ta õitsema läheb, siis ehk polegi asi kõige hullem, kuigi eeskujulikust taimest on asi kaugel. Aga me areneme parema üksteise mõistmise suunas. Loodetavasti.  

1. august 2013 - nii väiksed õiepungad, et raske on pildile saada

9. august 2013 - esimesed õied

15. august 2013





24. august 2013 - rohkem õisi, kuid kõik õievarred pole veel õites

Natuke aimu õite suurusest


No comments:

Post a Comment